A madarak városa

 2011.09.30. 22:16

 

 

Sziasztok!

Ismét jelentkezem Rennes-ből, a városból, mely minden este megtelik nagyon hangos madarakkal. :D Olyan érdekes! Nem tudom, milyen szerzetek lehetnek, de szinte elsötétítik az eget, mielőtt lemegy a nap. Reggel meg sirályok vannak. Ma korán keltem, hogy megnézzem, mi történik itt reggel. Igazából semmi. :D Reggel 8 körül kel fel a nap, este is kb. 8-kor megy le. Ez nagyon tetszik nekem, nem is lesz nehéz megszokni. Itt egyébként teljesen nyári idő van, még szerencse, hogy hoztam rövidnadrágot. 

Úgy érzem, kezdem megismerni a várost. Tegnap elsétáltam egy fénymásolószalonba, amit a neten találtam, közben kicsit körülnéztem a belvárosban: szűk utcák, kőházak vannak arra, meg elvétve nagyobb terek és nagyobb kőházak, ezek a nagyok fehér színűek. (Egyébként egészen olyan ez a hely, mint Eger, vagy egy hasonló magyar város, még kutyaszar is van az utcán.) A fénymásolóból a postára mentem, megkaptam az első havi ösztöndíjamat! Még van belőle. :-) Ezután egy boltot kerestem, hogy bevásároljak. Ez volt a legérdekesebb! Összesen három szusibár van a közelben, 2 szex shop, néhány ázsiai étterem, rengeteg pizzéria, és minden házban van egy török gyorsétterem vagy egy pékség (ezek közül csak ennek az utolsónak örülök), viszont nem találtam egy rendes élelmiszerboltot sem! Útközben volt egy kínai közért: úgy látszik, itt nem éttermet nyitnak, mint nálunk, hanem ilyen kis koszos közértet, ahol inkább nem vettem semmit. A másik irányban volt egy másik bolt, itt közel-keleti tulajdonosokkal találkoztam. Ide kár volt bemerészkedni! Koszos volt és büdös, nem is értem, hogyan lehetséges ez. Visszasírtam a kínai boltot. Hazafelé bementem egy helyre, ezt már korábban is láttam Wootzee-val. Ez volt az utolsó reménységem. Jobb híján ide fogok járni, itt vannak könnyen elkészíthető ételek, mint tészta, rizs, tojás, tea, stb. És sör! 

A város felfedezését ma folytattam. Eleinte kis térképeket rajzolgattam magamnak, most már elég, ha vetek egy pillantást a google térkép-re, és már nagyjából tudom, merre kell menni. Az első feladatom az volt ma, hogy készíttessek egy kártyát, amellyel a városban utazhatok. Ehhez kellett egy igazolványkép. Megnéztem a neten, hogy lehet-e itt a pályaudvaron csináltatni. Lehet! Le is mentem körülnézni, és pont ott van az automata, amerre minden nap menni szoktam. Nahát. Beültem. Megnyomtam a gombokat, raknám be a pénzt, de nem fogadta el, fel kellett váltanom apróra. Oké, második próbálkozás. Sikerült bedobni a pénzt, elfogadta. Azt mondja: "Kérem, tartsa be a következő utasításokat!" Na, mondom, izgalmas. Erre azt mondja: "Kérem, ne mosolyogjon, és ne nyissa ki a száját!" Erre természetesen úgy kellett röhögnöm, hogy alig bírtam visszafogni magam. Végül persze ez lett a legbénább kép, ami valaha készült rólam. Nem baj, ide jó lesz két hónapig. :-)

Aztán következett a metrózás! Nagyon jó kis metró van itt, szép, modern, kényelmes, gyors. Szeretem itt a metrót. Ha már arra jártam, megnéztem az egyetemet is, így már tudom, hová kell mennem hétfőn. 

A délutánt itthon töltöttem, tanulgattam, de estére annyira meleg lett a szobámban (nyugati fekvésű), hogy nem bírtam tovább, elmentem sétálni. Annyira sokat sétáltam, hogy még a lábam is megfájdult, de nagyon jól esett! A belvárosba mentem, tettem egy nagy kört, végül egy parkon át jöttem vissza. Sötétedésre értem haza. 

Hamarosan írok újra, addig is jó hétvégét mindenkinek!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://boriarennes.blog.hu/api/trackback/id/tr243268846

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Márton Anikó · http://naturkosar.blog.hu 2011.10.01. 09:18:32

Szia Bori, Apával lelkesen és kíváncsian olvassuk a blogodat. Várunk minden egyes sort, Apa üzeni ilyen alapos részletességgel írjál mindenről, élvezet olvasni :)
Remek dolog az internet, hogy frissiben olvassuk, hogy vagy, hogy telnek a napjaid :) Internetet hogyan tudsz használni, van wifi-elérés? Ha nem metrózol akkor milyen a közlekedés? Apa üzeni nagyszerű, hogy világpolgár lettél, a bevásárláshoz pedig kérd Wootzee és motorja segítségét :) Naná az is érdekes, hogy milyen motorja van, és vajon észrevette-e, hogy nem először ültél motoron? Ölel, Apa

BoriskA 2011.10.02. 13:44:11

Kedves Anikó és Apa! Örülök, hogy tetszik nektek, amit írok! Vezetékes internetem szerencsére szinte az első perctől volt a szállásomon. Metrón kívül mással nem nagyon utazom, egyszer buszoztam, de az annyira nem tetszett, mint a kis metrócska. Továbbra is minden szuper, nagy szerencse, hogy itt lehetek!
süti beállítások módosítása