Rennes-i diák lettem!

 2011.10.05. 21:23

Sziasztok!

Hétfőn kezdtem az egyetemen: a tanszék igazgatója fogadott, megbeszéltük, milyen órákra fogok járni. Én természetesen minél többet ki szerettem volna próbálni, tudjátok, hogy megy ez. :-) Elvileg az európai fordítóképzéseket összehangolják, ennek ellenére kiderült, hogy a rennes-i fordítóknak egész más óráik vannak, mint nekünk. Végül úgy döntöttünk, hogy az elsőéves, fordító mesterszakos diákok óráira fogok járni. Az első óra már elkezdődött, mikor bementem, senki se tudta, hogy ki vagyok, miért mentem be, és hogy kerültem oda... Szóval vicces volt! A tanárok lelkesen fogadtak, a többiek is aranyosak voltak az első perctől. Sokan vannak, akik már voltak Erasmus-szal külföldön, szóval tudják, hogy milyen lehet nekem, és fel is ajánlották a segítségüket. :-) Később egy magyar lánnyal is találkoztam. Ő is aranyos, de ő is azért jött ide, hogy a francia beszédet gyakorolja, ezért igyekszem nem nagyon zavarni. Az órák kiválasztásában azért elég sokat segített!

Annyira nagy szerencsém volt, hogy pont az elsősök első közös bulija előtt egy nappal érkeztem meg az egyetemre. Azt mondták, hogy engem is szívesen látnak. Kedden este egy parkba mentünk grillezni, nem messze az egyetemtől. A park hatalmas, éjszaka is nyitva van, és vannak benne tűzrakóhelyek, egy ilyennél táboroztunk le. 

Természetesen már a tűzgyújtás is nehézségekkel járt, de persze mindenből viccet csináltak, közben pedig előkerültek a különböző alkoholos italok is. :D Először mindenki azzal kezdett el beszélgetni, akivel a szünetben szokott, később azonban mindenki odament mindenkihez, ráadásul a "Kérsz ebből egy pohárral? Nem tudom, hogy mi lehet..." vagy hasonló mondatokkal nagyszerű társalgásokat lehetett bevezetni. :-) A tűzgyújtás tényleg jó sokáig tartott, mire elkezdődhetett a sütögetés, már le is ment a nap. Ezután csak annyit lehetett látni, hogy éppen mi sül a rácson, ugyanis a Holdon kívül semmilyen fényforrás nem volt a közelben. Néha egy-egy felvillanó vaku és a néhány másodpercen belül jelentkező röhögés mutatta, hogy senkit nem zavart a sötétség. :D

Ezután mindenki röviden bemutatkozott. Ez úgy zajlott, hogy fel kellett mászni egy padra, és miközben valaki a szemedbe világított egy zseblámpával, de úgy, hogy semmit ne láss, kellett mondani valami hülyeséget. Úgy adódott, hogy én elmondtam, hogy mit jelent Sárközy neve, ha úgy ejtjük ki, hogy "szarkozi", ennek felettébb nagy sikere volt. Ezután még a Star Wars emlékezetesebb mondatait osztottam meg velük magyarul. (Hozzátenném, hogy ezeket nem én találtam ki, hanem ők kérdezték.)

Szerencsére ennél komolyabb témákról is sikerült beszélgetni a többiekkel, sokakat érdekeltek különféle társadalmi kérdések, szóval a hülyéskedés mellett azért rendes beszélgetések is zajlottak. 

Az egyetem egyébként hatalmas, Franciaország egyik legnagyobb egyeteme, ráadásul egy egész kicsike városban. És rengeteg diák van, mindenhol csak diákok vannak! Ezt csak azért hangsúlyozom ennyire, mert még nem láttam ennyi egyetemistát egy helyen. Ráadásul sok épület is van, és az épületek egyenként is olyanok még nekem, mint a labirintusok, remélem, hogy gyorsan meg fogom szokni. 

Mától kezdve pedig diákigazolványom is van, szóval... király! :D

A feladatok nagyon nehezek. A franciák mindent lefordítanak franciára öt perc alatt, nekem ennél jóval több idő kellene. Ma például egyik órán (Trados-os volt) egy fénymásolókról szóló szöveget fordítottunk. Egy franciának alap szöveg, de nekem keresgélni kellett, hogy hogy mondják azt, hogy "connect to power" (egyébként kiderült, hogy ezt sehogy se mondják), meg ilyesmik. Szóval ez kicsit elbátortalanított, a többi feladatról nem is beszélve. Megpróbálom összeszedni magam, meglátjuk, hogy sikerül.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://boriarennes.blog.hu/api/trackback/id/tr433281172

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lizziel 2011.10.06. 22:36:00

Boriiii!!! Megvagy! :D Ahogy olvastam amiket írtál, mindenen annyit röhögtem... Tisztára lökött vagy, de csakis jó értelemben! :) Kár is lenne azt mondanom, hogy remélem jól vagy, mert úgy tűnik jól vagy és minden rendben van veled. :) Örülök, hogy jó szállást kaptál meg szép várost és jófej embereket. :D A blog nagyon profin néz ki, a képeid meg iszonyat jók, van érzéked hozzá. ;)

Lizziel 2011.10.06. 22:36:40

Aztán majd találd ki, hogy ki vagyok... XD

BoriskA 2011.10.06. 22:58:46

Szia, Katica! :D Köszi, hogy írtál, mindig úgy örülök az ilyen hozzászólásoknak. Király az avatarod! Puszi: Bori

Márton Anikó · http://naturkosar.blog.hu 2011.10.08. 08:10:21

Szia Bori! Ismét nagyszerű olvasni az élményeidet. Apa üzeni, hogy tegnap több házi készítésű tortát is kapott, Téged is megkínált belőle, itt voltál "velünk", amikor ettük a finomságokat :)) Vivi isteni finom csokikrémes tortát sütött, én egy rumos-meggyes csokisat alkottam az ünnepeltnek.
Adrian Mole legújabb könyveket kapott, és egy pólót, amin nagy betűkkel van a SZERETLEK felirat. Ez utóbbinak az ereje, ha felveszi és ebben megy az utcán, vagy emberek között járkál, mindenki óhatatlanul elolvassa magában, amit lát, ezzel jó üzenetet közvetít felé :))
Az egyetemmel kapcsolatban, ha nehezen is indul, vagy nehéz a tanulás az megerősít és még több leszel ezáltal. Képzeld, ha könnyű lenne akkor nem lenne benne kihívás :)

Ui: Apa úgy sejti, hogy valakinek a polcán biztos porosodik egy csöves erősítő, amitől meg akar válni :) Egy kicsike, bedobozolt, tudod ami a bőrönd sarkában is elfér :)
süti beállítások módosítása